• יו"ר: פרופ' איריס ברשק
  • מזכיר האיגוד: ד"ר צחי נוימן
  • גזברית: ד"ר יהודית קראוס
  • חברי ועד: פרופ' דב הרשקוביץ, ד"ר חנניה ואקנין, ד"ר ליאת אפל שריד, ד"ר עדי יוסיפוביץ
פודקאסט סרטן השד

"נוכל להילחם במחלה, לרפא אותה - ובמקביל לספק תוצאה טובה, אסתטית וסימטרית למטופלת"

ד"ר יואב ברנע, מנהל היחידה לכירורגיה פלסטית ומשחזרת של השד, מהמרכז הרפואי תל אביב, איכילוב, בשיחה עם מאיה רונן, בפרק החדש של DocTalk

06.01.2020, 16:44

מספרן של הנשים שצריכות לעבור כריתת שד בישראל נמצא בעליה מתמדת: אחת מכל שמונה נשים תחלה בסרטן שד במהלך חייה, ולמעלה מחמישית מחולות סרטן השד בארץ עוברות כריתת שד מלאה כחלק מהטיפול במחלה. המטופלות מתמודדות עם הפגיעה בגופן, בנשיותן ובזוגיות שלהן, כשהפגם הגופני-אסתטי בשד מהווה עדות קבועה ונוכחת למחלה. שלושים אחוז מכלל הנשים העוברות כריתת שד בישראל עוברות שחזור שד – חלקן בו זמנית עם הכריתה, וחלקן בשלב מאוחר יותר, דבר העשוי להוביל להבדלים בשיטת הניתוח ובתהליך הטיפולי שלאחריו.

ד"ר יואב ברנע, מנהל היחידה לכירורגיה פלסטית ומשחזרת של השד, מהמרכז הרפואי תל אביב, איכילוב התארח בפרק חדש של Doctalk, הפודקאסט של הקהילה הרפואית בישראל, להסביר: כיצד מתבצע ניתוח שחזור שד? אילו מאפיינים משפיעים על החלטה הניתוחית? ומי הגורמים המעורבים בהחלטה הטיפולית?

על תהליך הטיפול הסביר ד"ר ברנע למראיינת מאיה רונן כי "הגישה הטיפולית היא שאפשר גם וגם. יותר מאמרים מראים שנשים שעברו שחזור שד מרגישות טוב וחוזרות לפעילות ומרגישות טוב עם עצמן ונשיותן".

לדברי ד"ר ברנע "עקומת הלימוד השתפרה מאוד. היום אנחנו עובדים בצוותים של כירורג שד וכירורג פלסטי, עבודה כמעט "עיוורת". כל אחד מבין את הצרכים של השני ולכן גם התוצאות הקוסמטיות השתפרו מאוד ואחוז הסיבוכים ירד משמעותית עם השנים".

על תהליך שחזור תוך כדי ניתוח כריתת שד מסביר ד"ר ברנע כי "נשים מרוצות כשהן עושות הכל יחד ואז הן יכולות לשים את זה מאחוריהן, ולהתקדם הלאה בחיים".

לו"ז האזנה

04:05 מאפייני מטופלות

10:30 הסיבות לניתוח והסיבוכים הקיימים

15:14 טכניקות לשחזור השד

20:15 תיאום ציפיות מול מטופלת

25:00 סיפור מקרה

האזנה נעימה!

לכל הפרקים של Doctalk

הפרק בחסות חברת רוש

התכנית הוקלטה באולפני SPS

נושאים קשורים:  פודקאסט סרטן השד,  סרטן שד,  ד"ר יואב ברנע,  שחזור שד,  כירורגיה