חדשות

במתקפת הסייבר בבית החולים זיו דלף מידע על מטופלים

ההאקרים מאיימים לפרסם מידע מתוך כ-300 אלף רשומות של חולים שנמצאות בידיהם | הרשות להגנת הפרטיות מזהירה: לא נהסס להפעיל סמכויות חוקיות נגד מפיצי המידע

בית החולים זיו בצפת. צילום: דוברות בית החולים

מידע ממערכות בית החולים זיו בצפת דלף ככל הנראה במתקפת הסייבר על בית החולים שהתרחשה בסוף השבוע. צוותי מחשוב ומומחי סייבר חוקרים כעת את האירוע ומחזקים את ההגנות על מערכת המחשוב, אך יש אינדיקציות שדלף מידע ממערכות בית החולים. האקרים טוענים כי יש בידיהם כ-300 אלף רשומות של חולים ופרטיהם והם מאיימים לפרסם את החומרים.

מבית החולים נמסר כי "בכל מקרה לא היתה ואין הפרעה לפעילות המרכז הרפואי הממשיך להעניק טיפול כרגיל".

הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים, שחברה למרכז הרפואי, מבקשת להדגיש כי חל איסור פלילי לעשות שימוש/ העברה/ הפצה של מידע אישי שדלף. הרשות מבהירה כי לא תהסס להפעיל סמכויותיה הפליליות כנגד מי שיפעל כאמור.

בנוסף, הרשות מעדכנת את ציבור המטופלים של בית החולים, לגלות משנה זהירות בכל הנוגע לקבלת הודעות בפלטפורמות השונות הנחזות להיות מטעם בית החולים ולא לפתוח הודעות חשודות או ללחוץ על קישורים המצורפים להן.

בית המשפט הוציא צו איסור פרסום רחב וצו להסרה ביחס לתוכן ומידע אישי ורפואי שדלף כתוצאה מהאירוע ומערך הסייבר הלאומי פועל להסיר את המידע האישי שדלף לרשת.

ביום ב' אישרה ממשלת ישראל תקנות חירום לחיזוק יכולת הגנה ממתקפות סייבר רחבות. מערך הסייבר זיהה מתחילת המלחמה כ-40 נסיונות למתקפות סייבר על חברות מחשוב ושירותי אחסון דיגיטליים שמספקות שירותים לחברות רבות במשק. התקנות מעניקות למערך הסייבר, לשב''כ ולמשרד הביטחון סמכויות מיוחדות לטיפול בתקיפות הסייבר.

נושאים קשורים:  מתקפת סייבר,  בית החולים זיו,  הרשות להגנת הפרטיות,  האקרים,  מידע רפואי,  חדשות
תגובות